آیا به تازگی متوجه شده اید که بخاری گازی شما مانند گذشته خانه شما را گرم نمی کند یا روشن نمی شود؟ اگر بله، پس می تواند در نتیجه بسیاری از مسائل باشد. بخاری نقش مهمی در گرم نگه داشتن خانه شما به خصوص در فصل سرد زمستان دارد. هیچ چیز خسته کننده تر از بیدار شدن در نیمه شب در حالت یخ زدن نیست، فقط به این دلیل که بخاری شما کار نمی کند. چه یک بخاری گازی با راندمان بالا یا یک بخاری گازی معمولی داشته باشید، این واقعیت همچنان باقی است که هر زمان ممکن است خراب شود، به خصوص اگر به طور منظم بازرسی و تعمیر نشود. عمر بیشتر بخاری های گازی حدود 15 تا 20 سال است. بنابراین اگر سیستم گرمایشی شما جوان‌تر از این است، می‌توانید در صورت بررسی و تعمیر توسط متخصص معتبر تعمیر بخاری گازی ، آن را راه‌اندازی کنید. در این مقاله قصد داریم دلایلی را برای شما بیان کنیم که چرا بخاری شما کار نمی کند. ه

1. ترموستات خاموش است

یکی از دلایلی که بخاری گازی شما کار نمی کند، خاموش بودن یا تنظیم نشدن ترموستات است. ترموستات را بررسی کنید تا ببینید خاموش است یا خیر. اگر اینطور است، آن را روشن کنید و روی حالت گرما (حداقل 5 درجه بالاتر از دمای اتاق) قرار دهید. اگر ترموستات با باتری کار می کند، ممکن است نیاز به تعویض باتری داشته باشید.

2. قطع کننده مدار یا منبع تغذیه از کار افتاده است

منبع تغذیه وظیفه تامین برق کوره را بر عهده دارد. دلیل اینکه کوره شما کار نمی کند احتمالاً منفجر شدن منبع تغذیه است. دلیل دیگر می تواند قطع یا منفجر شدن مدار شکن باشد. پانل قطع کننده را بررسی کنید تا ببینید که آیا قطع کننده مدار قطع شده یا منفجر شده است. اگر اینطور است باید با سرویس بخاری گازی معتبر تماس بگیرید تا مشکل را برطرف کند. کلیدهای مدار و مسائل مربوط به منبع تغذیه کاملاً پیچیده است و فقط باید توسط متخصص تعمیر بخاری رسیدگی شود.

3. سوئیچ ایمنی روشن است

اکثر سیستم های گرمایش گازی مدرن دارای یک کلید ایمنی هستند که از روشن شدن مشعل و فن در هنگام برداشتن پانل دسترسی جلوگیری می کند. اگر بخاری گازی شما کار نمی کند، احتمالاً به دلیل روشن بودن کلید ایمنی است. کلید فقط در صورتی می تواند خاموش شود که درب کوره در جای خود قرار گیرد. در برخی موارد، سوئیچ ایمنی نیز ممکن است خراب شود. اگر چنین است، باید با تعمیرات گرمایش گاز تماس بگیرید تا مشکل را برطرف کند.

4. کمبود سوخت

یکی دیگر از دلایلی که سیستم گرمایش گازی شما کار نمی کند این است که سوخت کافی برای کارکردن آن وجود ندارد. بخاری های گازی برای کارکردن به گاز نیاز دارند. اگر گاز شما کم است یا اگر گاز قادر به تامین انرژی موثر بخاری نباشد، سیستم گرمایشی کار نخواهد کرد. بررسی کنید که آیا لوله گاز ایراد دارد یا خیر. اگر گرفتگی یا نشتی دارد، باید با یک سرویس بخاری گازی خبره تماس بگیرید تا مشکل را برطرف کند.

سایر مشکلات رایجی که ممکن است بر راندمان بخاری گازی شما تأثیر بگذارد عبارتند از نشتی کانال، فیلترهای هوای کثیف، مشکلات نور پیلوت، مشکلات سرگرم کننده و دوچرخه سواری کوتاه.

اگر بخاری گازی شما به طور ناگهانی از کار افتاده است، دریغ نکنید با ما تماس بگیرید. از آنجایی که کوییک ایر یکی از مجرب ترین تعمیرات گاز در شهر است، هدف اصلی ما اطمینان از عملکرد روان و کارآمد سیستم گرمایشی شما است. ما می‌توانیم هر مشکلی را که باعث می‌شود بخاری‌های گازی شما کار نکنند، بدون توجه به اینکه مشکل چقدر بزرگ است، برطرف کنیم.