این بدترین کابوس شماست - در سردترین روز زمستان، بخاری شما کار نمی کند. چه کار میکنی؟ خانه سرد را تحمل نکنید. قبل از اینکه به صورت حسابی که بابت خدمات تعمیر می‌خواهید لعنت بفرستید، ممکن است بخواهید خودتان مشکل را حل کنید.

اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید قبل از تماس با افراد سرویس، سعی کنید مشکلات خود را برطرف کنید، ما نکاتی برای تعمیر بخاری گازی داریم. برای اینکه بدانید چه کارهایی می توانید در طول سال برای جلوگیری از خراب شدن بخاری خود انجام دهید و اقداماتی که در صورت کار نکردن بخاری شما باید انجام دهید، بخوانید.

تعمیر و نگهداری برای جلوگیری از کار نکردن بخاری شما

در حالی که کوره های هوای اجباری در اکثر موارد قابل اعتماد هستند، ممکن است خراب شوند. وقتی آنها این کار را انجام می دهند، شما با یک خانه سرد و یک خانواده سرد و ناراضی می مانید. شما می خواهید فورا مشکل را برطرف کنید.

مهم است که سیستم های گرمایشی در شرایط ایده آل برای ماه های سرد زمستان نگهداری شوند. برای جلوگیری از کار نکردن بخاری شما در آینده، تعمیر و نگهداری کمی موتور قبل از فصل سرد زمستان می تواند کمک زیادی به شما کند. وقتی زمستان نزدیک شد، اطراف دمنده کوره را با جاروبرقی پاک کنید. اگر می توانید، واحد فن را بیرون بکشید و پره های فن را با یک مسواک تمیز کنید. برای جاروبرقی از یک ضمیمه برس روی جاروبرقی خود استفاده کنید.

در کنار شافت موتور، ببینید که آیا دریچه های روغن روی موتور وجود دارد یا خیر. اگر چنین است، چند قطره روغن موتور غیر شوینده را به درگاه ها اضافه کنید. برای این کار ممکن است لازم باشد یک صفحه پوشش را بردارید.

اگر موتور شما دارای پورت روغن است، باید سالی یک بار آن را روغن کاری کنید.

بخاری کار نمی کند؟ 7 نکته عیب یابی:

قبل از تماس با متخصصین، نکات زیر را امتحان کنید تا بخاری گازی خود دوباره کار کند:

1. بررسی کنید که ترموستات روی «گرم» تنظیم شده باشد.

این ممکن است بیهوده به نظر برسد، اما بیشتر اوقات مشکل ترموستات است. ترموستات های قابل برنامه ریزی ممکن است گیج کننده و پیچیده باشند. قبل از اینکه فرض کنید مشکل کوره است، ارزش آن را دارد که ببینید آیا ترموستات شما به درستی تنظیم شده است یا خیر.

همچنین جابجایی تصادفی سوئیچ، به احتمال زیاد در حین تمیز کردن، آسان است. بنابراین، قبل از هر گونه تماس تلفنی، یک دقیقه وقت بگذارید تا مطمئن شوید که همه چیز با ترموستات درست است.

ترموستات باید روی دمایی تنظیم شود که به کوره ضربه بزند. بعد از اینکه روی دمای مناسب تنظیم شد، یک دقیقه زمان دهید تا فن و حرارت شروع به کار کند. اگر روشن نشد، ترموستات را روی 90 درجه فارنهایت تنظیم کنید تا زمانی که می‌خواهید مشکل را برطرف کنید، روشن و خاموش نشود.

اگر به نظر می رسد ترموستات شما کار نمی کند، سیم ها را به کوره برگردانید تا شکستگی را بررسی کنید. اگر سیم شکسته ای پیدا کردید، آن را دوباره به هم وصل کنید و با نوار برق بپیچید. شاید نیاز به تعویض باتری داشته باشید.

2. فیلتر را عوض کنید.

فیلترهای کثیف و گرفتگی یکی از دلایل اصلی مشکلات کوره هستند و می توانند باعث هزینه های عملیاتی بالایی شوند. مبدل حرارتی می تواند بیش از حد گرم شود و هنگامی که فیلترها با گرد و غبار و کثیفی مسدود می شوند، به سرعت خاموش می شود. این همچنین باعث تجمع دوده در مبدل حرارتی می شود که باعث می شود کوره شما کارایی کمتری داشته باشد.

اگر دمنده کار می کند اما حرارتی از آن خارج نمی شود، مرحله بعدی تعویض فیلتر است. از دفترچه راهنمای مالک خود برای پیدا کردن مکان فیلتر و نحوه حذف آن استفاده کنید.

شما باید حداقل یک بار در ماه فیلترهای صاف را تعویض کنید و یک بار در ماه فیلترهای پلیسه دار را بررسی کنید. اگر نمی توانید نور را به وضوح از طریق فیلترها ببینید، وقت آن است که آنها را تعویض کنید. فیلترهای پلیسه دار معمولاً برای سه ماه خوب هستند، اما اگر حیوانات خانگی یا بچه هایی دارید که به تولید گرد و غبار کمک می کنند، ممکن است نیاز به تعویض آنها بیشتر باشد.

3. از روشن بودن گاز مطمئن شوید.

درست مانند ترموستات، شیر گاز به راحتی خاموش می شود و فراموش می شود. برای بررسی این موضوع، خط گاز را از کوره تا کنتور ردیابی کنید. اگر دسته ای عمود بر لوله گاز وجود دارد، آن را بچرخانید تا موازی شود.

کوره یا دیگ بخار قدیمی‌تر احتمالاً دارای چراغ راهنما است. اگر چراغ راهنما دارید، پانل جلویی و درپوش مشعل را بردارید تا بررسی کنید که آیا روشن است.

4. دودکش بخاری گازی را پاک کنید.

مشکل ممکن است این باشد که شما پرنده یا زباله در دودکش دودکش دارید. برای بررسی این موضوع، کوره و ترموستات را تا انتها خاموش کنید. مجرا را جدا کرده و از وجود زباله ها بررسی کنید. سپس قطعات را به همان ترتیب و جهتی که برای جدا کردن آنها استفاده کردید، دوباره سرهم کنید.

5. برگ ها و زباله ها را از دریچه های اگزوز پاک کنید.

اگر کوره شما از کنار خانه بیرون می‌زند، ممکن است برگ‌ها یا زباله‌ها مانع ورودی یا خروجی خروجی شوند. اگر لوله ها با توری صفحه پوشانده شده اند، آن را با یک پارچه سخت افزاری مش نیم اینچی جایگزین کنید. اگر یخ یکی از لوله ها را مسدود کند ممکن است مشکل بزرگتری داشته باشید. یخ را پاک کنید، با ما تماس بگیرید و ما به شما کمک می کنیم تا بفهمید چرا این اتفاق می افتد.

6. خطوط تخلیه را بشویید.

در طول فصل گرما، کوره شما می تواند چندین گالن آب در روز تخلیه کند. در صورت پر شدن خطوط زهکشی با رسوب یا رشد کپک، کوره از کار خواهد افتاد. در شلنگ کثیف است، آن را بردارید و با مخلوطی از سفید کننده و آب پر کنید. پس از گذشت چند دقیقه، آن را بشویید.

7. مجاری مسدود شده را بررسی کنید که جریان هوا را محدود می کند.

اگر فقط یک یا دو اتاق سرد است و کوره شما روشن می شود و در اتاق های دیگر کار می کند، کانالی که می توانید به آن دسترسی داشته باشید را بررسی کنید و به دنبال شکاف بین بخش ها یا نقاط انشعاب باشید. هر شکافی را با نوار چسب فلزی ببندید. اطمینان حاصل کنید که از نوار چسب پارچه ای استاندارد استفاده نکنید زیرا ممکن است باعث نشت مجاری شود.

کارهای زیادی وجود دارد که می توانید در زمانی که بخاری شما کار نمی کند انجام دهید تا خودتان مشکل را برطرف کنید. اما وقتی سردتان است و به نظر می‌رسد هیچ چیز کار نمی‌کند، دریغ نکنید.

اکنون با بهره گیری از مزایای ویژه بررسی ایمنی و تمیزی کوره گرمایش ما برای زمستان آماده شوید!