یکی از محبوب ترین سیستم عامل های تلویزیون هوشمند، تایزن (Tizen) است. این امکانات زیادی را ارائه می دهد و اغلب مورد ارزیابی قرار نمی گیرد. اگر می دانید چگونه از آن به درستی استفاده کنید، ممکن است تایزن محیط مناسبی برای ایجاد یک پلت فرم، برنامه یا نرم افزار پخش مستقیم باشد. آمارها به وضوح نشان می دهد که تایزن پیشرو در دستگاه های تلویزیونی برای سیستم عامل های پخش در سراسر جهان با سهم بازار 11 است.

 سیستم عامل تایزن چیست و چه تفاوتی با دیگر سیستم عامل ها دارد و مزایای آن چیست؟ همه پاسخ ها را در راهنمای جامع ما خواهید یافت.

سیستم عامل تلویزیون تایزن چیست؟

 تایزن یک سیستم عامل منبع باز است که بر اساس لینوکس طراحی شده و توسط بنیاد لینوکس میزبانی می شود. به عبارت دیگر، تایزن چیزی نیست جز یک سیستم عامل دیگر برای دستگاه های مختلف. درست مثل اندروید یا iOS است. این برای توسعه دهندگان و هر کسی که مایل به مشارکت است باز است. شما می توانید آزادانه از آن برای توسعه نرم افزار و برنامه های سیستم استفاده کرده و آنها را با جهان به اشتراک بگذارید.

در تایزن، همه پروفایل ها بر اساس یک زیرساخت مشترک و مشترک به نام تایزن Common ساخته می شوند. این یک ویژگی مهم است زیرا باز بودن فرصت های رشد را ایجاد می کند. تایزن یک محیط مناسب برای سازگاری و سفارشی سازی برای محصولات جدید است.

از آنجا که تایزن بر اساس عناصر و ویژگی های مشترک است، بسیار آسان تر است که محصول نهایی را با فناوری های نوظهور تطبیق داده و محصول نهایی خود را بیشتر سفارشی سازی کنید.

علاوه بر این، تایزن OS به شما امکان می دهد تا دستگاه های مختلف را به صورت یکپارچه برای ایجاد یک اکوسیستم یکپارچه و بهبود تجربه کاربر و توسعه دهنده همگام سازی کنید.

 تایزن ممکن است جایگزین مناسبی برای سایر سیستم عامل های محبوب باشد. بنابراین، اگر به دنبال چیزی غیر استاندارد هستید، تایزن ممکن است انتخاب درستی باشد.

 تایزن برای چه دستگاه هایی مناسب است؟

 تایزن یک سیستم عامل انعطاف پذیر است و از چندین دستگاه پشتیبانی می کند. با این حال، شما فقط آن را در لوازم الکترونیکی سامسونگ مشاهده خواهید کرد. دلیل آن این است که در درجه اول توسط سامسونگ توسعه یافته و مورد استفاده قرار گرفته است. سرانجام، کاملاً باز شد و اکنون برای همه در دسترس است.

در اصل، سیستم عامل تایزن را می توان در هر دستگاه الکترونیکی استفاده کرد. این برنامه تنها به یک برنامه محدود نمی شود، بنابراین به شما فرصت بیشتری می دهد تا با مخاطب ارتباط برقرار کنید.

 

این سیستم عامل به کاربر اجازه می دهد تا در همه دستگاه ها به راحتی به همه محتوا دسترسی داشته باشد و در هر زمان و هر کجا که بینندگان هستند، برنامه ها و فیلم های تلویزیونی مورد علاقه خود را تماشا کند.

تفاوت تایزن با سایر سیستم عامل ها چیست؟

سیستم عامل تایزن بهتر است یا اندروید ؟ برخی ادعا می کنند که یکی از معایب سیستم عامل تایزن بی‌شمارست و به خوبی iOS و Android نیست. هنوز در حال رشد است و در آینده نزدیک قابلیت های خود را گسترش می دهد. تفاوت بین تایزن و سایر سیستم عامل ها چیست؟

امکانات سیستم عامل ها

در حقیقت، تایزن هیچ تفاوتی با سایر سیستم عامل های محبوب ندارد. مانند سیستم عامل اندروید، نقاط قوت و محدودیت های کمی دارد.

در اینجا عملکردهای اصلی به طور خلاصه آمده است:

تایزن اجازه می دهد تا رابط کاربری به دلیل منبع باز بودن منحصر به فرد و شخصی سازی شود. توسعه دهندگان می توانند انعطاف پذیر تغییرات، تعدیلات و آزمایش ایده های جدید را انجام دهند.

این سیستم عامل مبتنی بر HTML5 است - که به شما امکان می دهد چرخه های توسعه کوتاهتری داشته باشید و هزینه توسعه برنامه ها کمتر شود. علاوه بر این، توسعه دهندگان با دانش HTML می توانند یک رابط کاربر پسند و تعاملی ایجاد کنند که UX را بهبود می بخشد.

 برنامه های کاربردی ساخته شده بر روی این سیستم عامل به خوبی با Android کار می کنند.

 تایزن دارای رابط کاربری سبک است و به راحتی برای توسعه دهندگان و کاربران قابل حرکت است.

 از آنجا که تایزن در سامسونگ موجود است، با تمام دستگاه های سامسونگ کاملاً کار می کند.

 سیستم عامل تایزن در دستگاه های مختلف (تلویزیون هوشمند، دوربین های هوشمند، لوازم خانگی، تلفن های هوشمند و غیره) کار می کند، و آن را برای کاربران جهانی و انعطاف پذیرتر می کند. این امکان را به مردم می دهد تا هر دستگاهی را به هم متصل کرده و مجموعه ای منسجم از ابزارها را که مکمل یکدیگر هستند، داشته باشند.

 در تلویزیون های هوشمند، رابط کاربری ممکن است تفاوت های جزئی با تلویزیون محبوب اندروید داشته باشد، اما به طور کلی، با منوهای پایین نوار، تنظیمات و سایر عناصر به همان شیوه کار می کند.

 تایزن مقیاس پذیری و عملکرد بالا را ارائه می دهد.

به طور کلی، تایزن یک سیستم عامل دیگر است. بسیار شبیه اندروید است. ممکن است با سایر سیستم عامل ها با ویژگی های کوچک که ممکن است برای برخی مناسب باشد متفاوت باشد و برخی دیگر را آزار دهد. اما همه چیز به ترجیحات شخصی بستگی دارد.

دسترسی به اینترنتی

طبق گفته سایت اخبار صنعت لوازم خانگی تصلاپرس دسترسی به اینترنتی (IoT) چیزی است که لزوماً در سیستم عامل های دیگر پیدا نمی کنید. حداقل نه در چنین مقیاس بزرگی. دسترسی به اینترنتی در تایزن چیست و چرا اینقدر مهم است؟ در مورد دو جنبه مهم است:

 همگرایی دستگاه - به عبارت دیگر، همه دستگاه ها به هم متصل هستند. این امکان بیشتری برای گسترش کنترل بر روی دستگاه های مختلف می دهد.

 اتصال به سادگی به این معنی است که همه دستگاه های شما با تایزن یک سیستم واحد ایجاد می کنند. شما می توانید آنها را آزادانه متصل کنید. این مورد در مورد "خانه هوشمند" صادق است که در آن می توانید همه دستگاه ها را همگام سازی کنید تا خانه شما به مکان بهتری برای زندگی تبدیل شود. مانند حمام کردن هنگام کنترل صدای موسیقی، جاروبرقی و روشنایی نور با تلفن هوشمند خود هستید.

وقتی صحبت از دسترسی به اینترنتی به میان می آید، سیستم عامل تایزن از مزیت بسیار بیشتری نسبت به سایر اپراتورها برخوردار است