هیچ چیز بدتر از این نیست که نصف شب از خواب سرد بیدار شوید. اگر فقط لازم باشد روکش ها را بالا بکشید، یک چیز است. اگر بخاری گازی شما ضعیف کار کند یا اصلا کار نکند، مسئله کاملاً متفاوت است. با کمی تجربه خودتان می توانید عیب یابی و تعمیر بخاری گازی خود را انجام دهید. با این حال، بهترین گزینه این است که برای جلوگیری از بروز مشکل، یک چک لیست تعمیر و نگهداری برای سیستم گرمایشی خود داشته باشید.

امروز چیزی دارم که به شما این احساس را می دهد که برای انجام برخی از تعمیر بخاری گازی دانش دارید:

مشکلات رایج بخاری گازی و نحوه رفع آنها در حال حاضر.

این که آیا شما یک بخاری گازی معمولی دارید یا یک بخاری گازی گازی با راندمان بالا، درک نحوه عملکرد بخاری گازی/سیستم گرمایش مهم است. شما باید کارکرد اصلی دستگاه را بدانید تا بدانید وقتی مشکلی وجود دارد به دنبال چه چیزی باشید.

بیایید نگاهی به یک بخاری گازی معمولی و نکاتی برای حل مشکلات رایج تر آن بیندازیم. (اگر با هر یک از این مراحل خودتان احساس ناراحتی می کنید، با یک متخصص مورد اعتماد تماس بگیرید. صرفه جویی در چند دلار ارزش بلاتکلیفی یا یک رویداد خطرناک مربوط به بخاری گازی را ندارد.)

ترموستات خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید روشن است

ممکن است احمقانه به نظر برسد، اما ترموستات را بررسی کنید تا مطمئن شوید که روی "گرما" تنظیم شده است و حداقل پنج درجه بالاتر از دمای اتاق تنظیم شده است. ممکن است تعجب کنید که تعداد تماس های سرویس بدون بررسی این مورد انجام می شود!

در اینجا چند بررسی ترموستات و تعمیر بخاری گازی برای انجام خودتان آورده شده است:

·        مرحله 1: باتری ترموستات را بررسی کنید. ممکن است لازم باشد باتری های ترموستات خود را عوض کنید. اگر واحد ترموستات خانه شما با باتری کار می کند، مطمئن شوید که حداقل سالی یک بار یا در صورت نیاز آنها را تعویض می کنید.

·        برخی از ترموستات ها به سیستم الکتریکی خانه متصل هستند، در حالی که برخی دیگر از باتری استفاده می کنند. مال شما چگونه تغذیه می شود؟ گاهی اوقات آنهایی که از باتری استفاده می کنند، در صورت نیاز به تعویض، نماد باتری کم را چشمک می زنند.

·        مرحله 2: ترموستات را باز کنید و به آرامی گرد و غبار یا زباله هایی را که ممکن است آن را مسدود کرده باشد منفجر کنید.

·        مرحله 3: مطمئن شوید که تاریخ و زمان در مدل های الکترونیکی یا قابل برنامه ریزی صحیح است - ممکن است سیستم روی تایمر باشد.

·        مرحله 4: شکن را بررسی کنید. اگر روشن است، شکن را خاموش کنید و فیوز را برای بخاری گازی بررسی کنید.

بخاری گازی گرما تولید نمی کند - سعی کنید مدار شکن خانگی را بازنشانی کنید

دلایل جزئی وجود دارد که چرا این ممکن است رخ دهد. ابتدا تأیید کنید که ترموستات روی «Heat» تنظیم شده است. سپس، سعی کنید صفحه را چند درجه به بالا یا پایین ببرید تا بررسی کنید که آیا تفاوت محسوسی احساس می شود. اگر نتیجه ای حاصل نشد، بررسی کنید که آیا قطع کننده مدار یا فیوز قطع شده یا منفجر شده است.

نحوه تست هوم بریکر:

به پانل قطع کننده خانه خود بروید و به دنبال مداری باشید که بخاری گازی را کنترل می کند. شما به دنبال این هستید که ببینید آیا در موقعیت "خاموش" قرار دارد یا در وسط قرار دارد.

1. شکن را به صورت دستی تست کنید. آن را به جلو و عقب برگردانید.

2. مطمئن شوید که در وضعیت "روشن" قرار دارد.

با این کار بریکر ریست می شود. اگر با این کار درست نشد، یا با سیم کشی مدار یا خود قطع کننده مدار مشکل دارید. اگر یک مولتی متر دیجیتال دارید، مراحل بعدی برای شما مناسب است:

بخاری گازی گرمای کافی تولید نمی کند - فیلتر مسدود شده خود را بررسی و تغییر دهید

بخاری گازی ای که برای تولید گرما تلاش می کند با بخاری گازی ای که به نحوی از کار افتاده است متفاوت است. در مورد بخاری گازی‌ای با عملکرد ضعیف که خانه را به اندازه کافی گرم نمی‌کند، ابتدا از تمیز بودن و سالم بودن فیلتر هوا مطمئن شوید، اگر نو نباشد.

فیلتر مسدود شده خود را بررسی و تغییر دهید

این یک بخش ساده اما ضروری از تعمیر و نگهداری بخاری گازی است. یکی از رایج ترین دلایل کار نکردن بخاری گازی، گرفتگی فیلتر است. این ساده ترین کار تعمیر و نگهداری نیز هست.

تعویض منظم فیلتر بخاری گازی یک کار ساده و سریع است و در محافظت از اجزای HVAC و بهبود کیفیت هوای داخل شما بسیار موثر است.

·        فیلتر خود را پیدا کنید - برخی از بخاری گازی ها فیلتر خود را در ورودی دارند. این به احتمال زیاد شبیه یک رنده در کف، سقف یا دیوار است. فیلترهای دیگر در خود بخاری گازی قرار دارند.

·        فیلتر خود را بررسی کنید - با نگه داشتن آن روی نور می توانید متوجه شوید که زمان تعویض آن فرا رسیده است یا خیر. اگر نوری از آن تابیده نشود، فیلتر نیاز به تعویض دارد. بوی غبار آلود و کثیف از دریچه ها هنگام روشن شدن دمنده یکی دیگر از نشانه های خوب برای تعویض فیلتر بخاری گازی است.

·        فیلتر خود را تعویض کنید - مطمئن شوید که بخاری گازی شما خاموش است. هوا نباید بیرون بیاید جهت نقاط فیلتر خود را بررسی کنید. فیلترها برای به دام انداختن مواد دمیده شده از یک جهت ساخته شده اند. نصب فیلتر به صورت وارونه می تواند کارایی آن را کاهش دهد.

تمیز کردن زباله هایی که روی فیلترهای شما جمع می شوند به جریان هوا کمک می کند. وقتی فیلتر هوای شما مسدود می شود، هواگیر شما باید برای رقابت بیشتر کار کند